Procedura de atribuire a gradatiei de merit prin concurs specific se va desfasura conform urmatorului calendar:
27 - 31 martie 2017
- Detalierea pe criterii a fiselor (de auto)evaluare, de catre comisia paritara;
3-6 aprilie 2017
- Comunicarea fiselor de (auto)evaluare si a ponderii gradatiilor de merit pe categorii de personal didactic-auxiliar de catre inspectoratul scolar, in teritoriu ;
07 aprilie – 05 mai
- Candidatul intocmeste si depune la conducerea unitatii de invatamant raportul de autoevaluare a activitatii desfasurate in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016, insotit de documente doveditoare, realizat in conformitate cu fisa de (auto)evaluare aprobata de ISMB si Raportul motivat, in doua exemplare, cu punctajul completat la rubrica de (auto)evaluare
(Anexa 3 –documente necesare inscrierii la concursul pentru acordarea Gradatiei de merit 2017)
- Consiliul profesoral al unitatii de invatamant, pe baza dezbaterilor asupra modului in care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare si a documentelor doveditoare, formuleaza o apreciere sintetica asupra activitatii candidatului, consemnata in procesul-verbal de sedinta. O copie dupa Procesul verbal se va depune in dosarul candidatului.
8-12 mai 2017
- directorii unitatilor de invatamant la care s-au depus dosare pentru obtinerea gradatiei de merit depun dosarele candidatilor din unitate inspectorilor pentru managementul institutional din ISMB.
- Directorii unitatilor de invatamant vor preda dosarele candidatilor catre inspectorii pentru management institutional, pana in data de 12 mai 2017 orele 14.30.
- Datele se centralizeaza de catre inspectorii pentru management institutional in aplicatia “GRADATII DE MERIT 2017”. Aplicatia este gestionata de catre Serviciul Informatizare al ISMB.
- Dupa introducerea datelor in aplicatie si verificarea corectitudinii si completitudinii datelor, se listeaza in 2 exemplare, acestea devenind Anexe la procesul verbal de predare/primire.
15-16 mai 2017
- inspectorii pentru management institutional de la fiecare sector depun Comisiei de evaluare listele si dosarele candidatilor care s-au inscris la concurs, dupa verificarea existentei la dosar a opisului semnat de candidat si de conducerea unitatii de invatamant, conform unui grafic anuntat ulterior.
16-26 mai 2017
- Analiza dosarelor de catre inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, si elaborarea raportului motivat referitor la activitatea candidatului in specialitate. Membrii consiliului consultativ isi asuma, prin semnatura, in procesul verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor;
26-29 mai 2017
- Comisia de evaluarea a dosarelor preia dosarele si listele cu candidatii, stabilind perioada si locatia in/la care se face evaluarea.
29 mai-21 iunie 2017
- Verificarea dosarelor de catre Comisia de evaluarea a dosarelor;
- Analiza dosarelor de catre reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale, cu consemnarea observatiilor pe care acestia le au de facut in legatura cu procesul de evaluare si refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste; reprezentantii sindicali semneaza
fisele de (auto)evaluare;
- Comisia de evaluare primeste documentatia de la inspectorul care coordoneaza disciplina, pe care o examineaza, intocmeste raportul motivat si stabileste punctaje pe criterii/subcriterii si punctajul final pe care le consemneaza in fisa de (auto)evaluare (acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu din fisa de autoevaluare) pentru gradatia de merit. Membrii
comisiei de evaluare isi asuma, prin semnatura, in procesul verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor;
- Comisia de evaluare elaboreaza lista cuprinzand candidatii in ordinea descrescatoare a punctajelor, pe posturi si discipline/categorii de personal didactic/ didactic auxiliar. Lista astfel intocmita, asumata de toti membrii comisiei, va fi inregistrata si transmisa Consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
22-27iunie 2017
- in consiliul de administratie al inspectoratului scolar, presedintele comisiei prezinta propunerile de acordare a gradatiilor de merit.
- Consiliul de administratie aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, urmand ca rezultatele sa fie afisate la inspectoratul scolar.
27 iunie 2017 (termen)
- Afisarea listei la avizierul inspectoratului scolar si pe site-ul I.S.M.B.
29-30 iunie 2017
- Depunerea cererilor personalului didactic-auxiliar privind contestatia asupra punctajului acordat; cererea se depune la registratura ISMB ( Anexa 4 la prezenta procedura).
3-5 iulie 2017
- Solutionarea contestatiilor de catre comisia de contestatii, prin consemnarea punctajelor rezultate in urma reevaluarii in fisa de (auto)evaluare si asumarea acestora de catre presedintele comisiei de contestatii.
- Analiza dosarelor de catre reprezentantii federatiilor sindicale, cu consemnarea observatiilor pe care acestia le au de facut in legatura cu procesul de reevaluare si refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste, impreuna cu persoana desemnata pentru evaluare;
reprezentantii sindicali semneaza fisele de (auto)evaluare. Raport motivant
- Comisia de contestatii genereaza lista cuprinzand punctajele tuturor candidatilor asumata de toti membrii comisiei. Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi contestata numai prin procedura contenciosului administrativ.
7 iulie 2017
- Validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestora.
10-11 iulie 2017
- Inspectorul scolar Ginainteaza lista candidatilor validati catre Ministerul Educatiei Nationale, pentru emiterea ordinului ministrului, insotita de documentele conexe prevazute la art. 11 la O.M.E.C.s. nr 6161/22.12.2016.