Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

SUBIECTE EVALUARE INI┼IAL─? - LIMBA ROMIN─?, CLASA A XII-A

de portalInvatamant.ro la 26 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

TEST DE EVALUARE INIŢIALĂ
Anul ┼čcolar 2011-2012
Disciplina Limba ┼či literatura romĂón─â
Clasa a XII-a


Numele ┼či prenumele elevului:
Data susţinerii testului:

MODEL

âÇó Pentru rezolvarea corect─â a tuturor cerin┼úelor din Partea I si din Partea a II-a se acord─â 90 de puncte. Din oficiu se acord─â 10 puncte.
âÇó Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.


PARTEA I (60 de puncte)

Cite┼čte textul:

Satul pare mort. Z─âpuseala ce pluteste Ă«n v─âzduh ┼úese o t─âcere n─âbusitoare. Doar Ă«n r─âstimpuri fĂósĂóie alene frunzele adormite prin copaci. Un fuior de fum alb─âstrui se opinte┼čte s─â se Ă«nal┼úe dintre crengile pomilor [...] ┼či se pr─âvale peste gr─âdinile pr─âfuite, Ă«nv─âluindu-le Ă«ntr-o cea┼ú─â cenusie. Casa Ă«nv─â┼ú─âtorului este cea dintĂói, t─âiat─â adĂónc Ă«n coasta unei coline, Ă«ncins─â cu un pridvor, cu u┼ča spre uli┼ú─â ┼či cu dou─â ferestre care se uit─â tocmai spre inima satului, cercet─âtoare ┼či dojenitoare. [...] Drumul trece peste pĂórĂóul Doamnei, l─âsĂónd Ă«n stĂónga casa lui Alexandru Pop-Glaneta┼ču. U┼ča e Ă«nchis─â cu z─âvorul; coperi┼čul de paie parc─â e un cap de balaur; pere┼úii v─ârui┼úi de curĂónd de-abia se v─âd prin sp─ârturile gardului. Pe urm─â vine casa lui Macedon Cerceta┼ču, pe urm─â casa primarului Florea Tancu, pe urm─â altele... [...] De-abia la cĂórciuma lui Avrum Ă«ncepe s─â se simt─â c─â satul tr─âieste. Din dep─ârtare p─âtrund pĂón─â aici sunete de viori ┼či chiuituri...
(Liviu Rebreanu, Ion)

Rezolv─â urm─âtoarele sarcini de lucru, formulate pornind de la textul dat.

A.

ĂÄncercuie┼čte litera corespunz─âtoare r─âspunsului corect:

1. Sinonimele cuvintelor âÇ×aleneâÇŁ ┼či âÇ×se opintesteâÇŁ sunt: 8 puncte
áá áa. repede, se deplaseaz─â. b. ciudat, se potrive┼čte. c. Ă«ncet, se str─âduie┼čte.

2. Tema textului este: 8 puncte
áá áa. timpul. b. satul. c. drumul.

3. Transcrie dou─â motive literare din text. 8 puncte
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________


4. Ilustreaz─â, prin cĂóte un enun┼ú, sensul denotativ ┼či sensul conotativ al cuvĂóntului âÇ×cea┼ú─ââÇŁ. 8 puncte
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
5. Comenteaz─â, Ă«n 3-5 rĂónduri (30âÇô50 de cuvinte), o figur─â de stil care apare Ă«n textul dat. 8 puncte
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
B. 1. Rescrie enun┼úurile urm─âtoare, corectĂónd greselile de orice natur─â: 10 puncte

Ajungem s─â credem c─â propri copii, nu mai ne Ă«n┼úeleg Ă«n ceea ce privesc ob┼úiunile legate de via┼ú─â, ceea ce nu e neap─ârat adev─ârat.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________


2. Subliniaz─â forma corect─â a urm─âtoarelor cuvinte: 10 puncte

agreaz─â âÇô agreeaz─â, vei fi âÇô vei fii, s─â stea âÇô s─â steie, nu se merit─â âÇô nu merit─â, din punctul de vedere al p─ârin┼úilor âÇô din punct de vedere al p─ârin┼úilor


PARTEA a II-a (30 de puncte)

Citeste textul:

ĂÄn forma cea mai explicit─â, programul lor [al pa┼čopti┼čtilor ] e definit Ă«n revista âÇ×Dacia literar─ââÇŁ, ap─ârut─â la 1840, sub impulsul lui Mihail Kog─âlniceanu. Articolul introductiv v─âde┼čte grija continuit─â┼úii. Activitatea ctitorilor presei romĂóne┼čti, Heliade ┼či Asachi, e omagiat─â cu c─âldur─â, sarcina trasat─â fiind de a Ă«mbun─ât─â┼úi ┼či aprofunda ceea ce ei au Ă«nceput Ă«n condi┼úii grele, nu de a le renega opera sau a le r─âsturna principiile. âÇ×UrmĂónd unui drum b─âtut de dĂón┼čii âÇô afirm─â editorul âÇô, folosindu-ne de cercet─ârile ┼či ispita lor, vom avea mai pu┼úine greut─â┼úi ┼či mai mari Ă«nlesniri Ă«n lucr─ârile noastreâÇŁ. ConstatĂónd invazia de traduceri care difuza la noi, f─âr─â niciun fel de discern─âmĂónt, maculatur─â a tot felul de litera┼úi obscuri ┼či de efemere glorii ale pie┼úei literare occidentale, Kog─âlniceanu ar─âta Ă«n continuare c─â âÇ×dorul imita┼úiei s-a f─âcut la noi o manie primejdioas─ââÇŁ. El aprecia cu dreptate c─â âÇ×traducerile nu fac o literatur─ââÇŁ ┼či chema aten┼úia scriitorilor spre realit─â┼úile na┼úionale: âÇ×Istoria noastr─â are destule fapte eroice, frumoasele noastre ┼ú─âri sunt destul de pitore┼čti ┼či poetice pentru ca s─â putem g─âsi ┼či la noi sujeturi de scris, f─âr─â s─â avem pentru aceasta trebuin┼ú─â s─â ne Ă«mprumut─âm de la alte na┼úiuniâÇŁ.
(Paul Cornea, De la Alexandrescu la Eminescu)

Redacteaz─â un eseu de 75âÇô100 de cuvinte (15-20 de rĂónduri), Ă«n care s─â-┼úi exprimi opinia despre leg─âtura dintre realitate ┼či literatur─â, valorificĂónd informa┼úii sau idei din textul dat.


BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE

MODEL

âÇó Se puncteaz─â oricare alte formul─âri/ modalit─â┼úi de rezolvare corect─â a cerin┼úelor.
âÇó Nu se acord─â punctaje intermediare, altele decĂót cele precizate explicit prin barem. Nu se acord─â frac┼úiuni de punct.
âÇó Se acord─â 10 puncte din oficiu. Nota final─â se calculeaz─â prin Ă«mp─âr┼úirea punctajului total acordat pentru test la 10.

PARTEA I (60 de puncte)

A.
1. c 8 puncte
2. b 8 puncte
3. cĂóte 4 puncte pentru transcrierea oric─âror dou─â motive literare din text (de exemplu, drumul, fereastra) 2x4p=8 puncte
4. cĂóte 4 puncte pentru ilustrarea prin enun┼úuri corecte a sensului denotativ si a sensului conotativ ale cuvĂóntului indicat 2x4p=8 puncte
5. comentarea nuan┼úat─â a oric─ârei figuri de stil din text âÇô 8p/ comentare superficial─â sau lips─â de siguran┼ú─â Ă«n identificarea unei figuri de stil âÇô 2 puncte 8 puncte

B.
1. cĂóte 2 puncte pentru corectarea prin rescriere a fiec─âreia dintre greseli 5x2p=10 puncte
2. cĂóte 2 puncte pentru sublinierea formei corecte a cuvintelor date 5x2p=10 puncte

PARTEA a II-a (30 de puncte)

âÇô pentru con┼úinutul eseului: 20 puncte
âÇó formularea unei opinii despre importan┼úa lecturii 4 puncte
âÇó sus┼úinerea pertinent─â a opiniei formulate âÇô 8 p/ sus┼úinere inadecvat─â, cu argumente
irelevante âÇô 2p 8 puncte
âÇó valorificarea oric─âror informa┼úii/ idei din textul dat 4 puncte
âÇó formularea unei concluzii adecvate 4 puncte

âÇô pentru redactarea textului: 10 puncte
âÇó respectarea structurii textului argumentativ 2 puncte
âÇó respectarea normelor de exprimare, de ortografie si de punctua┼úie 6 puncte
(0-1 greseli âÇô 6p; 2-3 greseli âÇô 4p; 4-5 greseli âÇô 2p; peste 6 greseli âÇô 0p)
âÇó respectarea limitei de spa┼úiu indicate 2 puncte

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

limba romana teste initiale clasa a-xii-a barem


x

Lasa un raspuns




37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
[x]