Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

SUBIECT EVALUARE INIIAL? - PREG?TIRE SPORTIV? TEORETIC? - CLASA A XI-A

de portalInvatamant.ro la 10 Oct. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza





TEST DE EVALUARE
Anul ĂŸcolar 2011-2012
Disciplina PregĂ“ƒtire sportivĂ“ƒ teoreticĂ“ƒ
Clasa a XI-a

Numele ĂŸi prenumele elevului:
Data susĂÂinerii testului:

MODEL
Ăâ Pentru rezolvarea corectĂ“ƒ a tuturor cerinĂÂelor din Partea I ĂŸi din Partea a II-a se acordĂ“ƒ 90 de puncte. Din oficiu se acordĂ“ƒ 10 puncte.
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii

Ăâ Timpul efectiv de lucru este de 45 minute.

PARTEA I (55 de puncte)

I. Pentru fiecare dintre cerinĂÂele de mai jos (1 Ăââ 5), scrieĂÂi, pe foaia de examen, litera
corespunzĂ“ƒtoare rĂ“ƒspunsului corect. 35 de puncte

1. Primul ajutor ĂÂn cazul contuziilor presupune ĂŸi:

a. combaterea durerii, administrĂÂnd antalgice si sedative
b. aplicarea manevrelor de respiraĂÂie artificialĂ“ƒ
c. aplicarea garoului la nivelul unui punct arterial
d. eliberarea cĂ“ƒilor respiratorii obturate

2. SubstanĂÂa, medicament care previne ori ĂÂnlĂ“ƒturĂ“ƒ infecĂÂiile microbiene are denumirea de:

a. antiseptic
b. antistatic
c. antimicotic
d. antispastic

3. O metodĂ“ƒ de crioterapie, folositĂ“ƒ mai ales ĂÂn contuzii, este masajul cu:

a. gheaĂÂĂ“ƒ
b. ulei esenĂÂial
c. cremĂ“ƒ
d. pietre calde

4. Pentru stimularea drenajului, ĂÂn cazul leziunilor posttraumatice musculare, tendinoase sau ligamentare, se recomandĂ“ƒ:

a. menĂÂinerea regiunii afectate ĂÂntr-o poziĂÂie elevatĂ“ƒ
b. ĂÂnfĂ“ƒsurarea regiunii afectate ĂÂntr-o pĂ“ƒturĂ“ƒ electricĂ“ƒ
c. imobilizarea manualĂ“ƒ, de o parte si de alta, a regiunii afectate
d. aplicarea garoului la nivelul unui punct venos

5. Primul ajutor nu ĂÂnlocuieste tratamentul medical de specialitate, ci ĂÂl:

a. precede
b. completeazĂ“ƒ
c. succede
d. anuleazĂ“ƒ

6. Aplicarea de comprese umede, rĂ“ƒcoroase, pe fruntea si toracele victimei este o mĂ“ƒsurĂ“ƒ de prim ajutor ĂÂn cazul:

a. insolaĂÂiei
b. ĂÂnecului
c. hipotermiei
d. degerĂ“ƒturilor

7. ĂŽn cazul entorselor, limitarea edemului se poate face prin:

a. aplicaĂÂii locale reci
b. comprese sterile calde
c. presiune la nivelul unui punct arterial
d. compresiuni succesive la nivelul toracelui

II. Coloana A cuprinde termeni de specialitate utilizaĂÂi ĂÂn antrenamentul sportiv, iar coloana B cuprinde caracteristici ale acestora. ScrieĂÂi, pe foaia de examen, asocierea corectĂ“ƒ dintre fiecare literĂ“ƒ a coloanei A si cifra corespunzĂ“ƒtoare din coloana B. 20 de puncte
ÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ
ÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ AÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ B

a.pregĂ“ƒtire fizicĂ“ƒ Â1. Proces constituit din sistemul de mĂ“ƒsuri, metode si mijloace, prin care se asigurĂ“ƒ dezvoltarea indicilor morfologici, a capacitĂ“ƒĂÂii funcĂÂionale, a calitĂ“ƒĂÂilor motrice de bazĂ“ƒ si a celor combinate.
b. element tehnic Â2. StructurĂ“ƒ motricĂ“ƒ fundamentalĂ“ƒ ce diferenĂÂiazĂ“ƒ clasele de deprinderi
motrice specifice unei discipline sportive.
c. competiĂÂie sportivĂ“ƒ 3. FormĂ“ƒ de organizare a ĂÂntrecerii, ce reuneste mai multe concursuri
pentru sportivi de diferite categorii, cu scopul comparĂ“ƒrii performanĂÂelor pe baza unor reguli unanim acceptate.
d. disciplina sportivĂ“ƒ 4. Sistemul de structuri motrice specializate, organizate pe baza unor
reguli ce precizeazĂ“ƒ condiĂÂiile de desfĂ“ƒsurare si modul de evaluare a
rezultatelor.
 5. Starea de pregĂ“ƒtire, componentĂ“ƒ a capacitĂ“ƒĂÂii de performanĂÂĂ“ƒ,
rezultantĂ“ƒ a pregĂ“ƒtirii fizice, manifestatĂ“ƒ prin valorile indicilor dezvoltĂ“ƒrii
fizice, funcĂÂionale si a calitĂ“ƒĂÂilor motrice.


PARTEA a II-a (35 de puncte)

1. ScrieĂÂi, pe foaia de examen, informaĂÂia corectĂ“ƒ care completeazĂ“ƒ spaĂÂiile libere: 20 de puncte

RaĂÂia alimentarĂ“ƒ reprezintĂ“ƒ cantitatea de ĂâÂ(1)Ăâ necesare unui individ ĂÂn 24 de ore, pentru menĂÂinerea sĂ“ƒnĂ“ƒtĂ“ƒĂÂii si satisfacerea nevoilor ĂâÂ(2)ĂâÂ, plastice si catalitice. Regimul alimentar reprezintĂ“ƒ o succesiune de ĂâÂ(3)Ăâ alimentare pe o perioadĂ“ƒ mai mare de timp, care sĂ“ƒ asigure individului o bunĂ“ƒ nutriĂÂie, necesarĂ“ƒ vieĂÂii si activitĂ“ƒĂÂii depuse. Nevoile calorice trebuie sĂ“ƒ fie asigurate prin consumul de ĂâÂ(4)ĂâÂ, lipide si glucide.
2. Jocurile olimpice antice ĂÂsi au originea ĂÂn mai multe legende, unele dintre ele nĂ“ƒscocite de fantezia diferiĂÂilor povestitori sau poeĂÂi ai AntichitĂ“ƒĂÂii. 15 puncte

a. MenĂÂionaĂÂi ĂÂn ce consta pacea sacrĂ“ƒ. 4 puncte
b. PrecizaĂÂi probele care compuneau pentatlonul, ĂÂn cadrul jocurilor olimpice antice. 5 puncte
c. SpecificaĂÂi douĂ“ƒ condiĂÂii pe care trebuiau sĂ“ƒ le ĂÂndeplineascĂ“ƒ atleĂÂii participanĂÂi la Jocurile olimpice antice. 6 puncte



BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE

MODEL
Ăâ Se puncteazĂ“ƒ oricare alte formulĂ“ƒri/ modalitĂ“ƒĂÂi de rezolvare corectĂ“ƒ a cerinĂÂelor.
Ăâ Nu se acordĂ“ƒ punctaje intermediare, altele decĂÂt cele precizate explicit prin barem. Nu se acordĂ“ƒ fracĂÂiuni de punct.
Ăâ Se acordĂ“ƒ 10 puncte din oficiu. Nota finalĂ“ƒ se calculeazĂ“ƒ prin ĂÂmpĂ“ƒrĂÂirea punctajului total acordat pentru test la 10.

PARTEA I (55 de puncte)

I. (7 x 5 puncte = 35 de puncte)
Se acordĂ“ƒ cĂÂte 5 puncte pentru fiecare rĂ“ƒspuns corect, astfel:
1. a. 2. a. 3. a. 4. a. 5. a.

II. (4 x 5 puncte = 20 de puncte)
Se acordĂ“ƒ cĂÂte 5 puncte pentru fiecare asociere corectĂ“ƒ, astfel:
a. Ăââ 1.; b. Ăââ 2; c. Ăââ 3; d. Ăââ 4.

PARTEA a II-a (35 de puncte)

1. (4 x 5 puncte = 20 de puncte)
Se acordĂ“ƒ cĂÂte 5 puncte pentru fiecare rĂ“ƒspuns corect, astfel:

1. Ăââ alimente
2. Ăââ energetice
3. Ăââ raĂÂii
4. Ăââ protide

2. 15 puncte

a. Se acordĂ“ƒ 4 puncte pentru rĂ“ƒspuns corect. Pentru rĂ“ƒspuns parĂÂial corect sau incomplet, se acordĂ“ƒ 2 puncte.
b. Se acordĂ“ƒ cĂÂte 1 punct pentru precizarea corectĂ“ƒ a fiecĂ“ƒrei probe din cadrul pentatlonului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
c. Se acordĂ“ƒ cĂÂte 3 puncte pentru specificarea corectĂ“ƒ a oricĂ“ƒror douĂ“ƒ condiĂÂii.

Pentru rĂ“ƒspuns parĂÂial corect sau incomplet, se acordĂ“ƒ cĂÂte 1 punct. (2 x 3 puncte = 6 puncte)
Autor: portalInvatamant.ro
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x


Intrebare antispam: 1 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!