Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

PRECIZ?RI EVALUARE LIMBA ?I LITERATURA ROMIN?

de portalInvatamant.ro la 27 Oct. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza





ÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ Sugestii metodologice cu privire la teste iniĂÂiale/predictive la disciplina
 Limba si literatura romĂÂnĂ“ƒ
ÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ Anul scolar 2011-2012

Introducere

Testul iniĂÂial/predictiv la limba si literatura romĂÂnĂ“ƒ, propus pentru anul scolar 2011-2012, este unul dintre instrumentele de reprezentare a nivelului achiziĂÂiilor elevilor, ĂÂn vederea stabilirii parcursului didactic dintr-un nou an scolar si a corelĂ“ƒrii cu finalitĂ“ƒĂÂile disciplinei, cu prevederile curriculare si cu evaluĂ“ƒrile organizate la nivel naĂÂional.

Structura testului iniĂÂial/predictiv pentru anul scolar 2011-2012
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii

Pentru clasele a V-a Ăââ a VIII-a:

Partea I foloseste ca suport un text literar la prima vedere/ studiat, pe baza cĂ“ƒruia se formuleazĂ“ƒ itemi obiectivi si/sau semiobiectivi cu rĂ“ƒspuns scurt si cu rĂ“ƒspuns elaborat. (48 de puncte)

SecvenĂÂa A conĂÂine 5 itemi obiectivi si/sau semiobiectivi cu rĂ“ƒspuns scurt si cu rĂ“ƒspuns
elaborat, referitori la foneticĂ“ƒ, lexic, ortografie si punctuaĂÂie, morfologie, sintaxĂ“ƒ.
(6 puncte x 5 = 30 de puncte)

SecvenĂÂa B conĂÂine 3 itemi obiectivi/ semiobiectivi care vizeazĂ“ƒ ĂÂnĂÂelegerea textului si
elemente de stilisticĂ“ƒ. (6p x 3 = 18 de puncte)

Partea a II-a conĂÂine un item subiectiv, care presupune redactarea unei scurte compuneri. (30 de puncte)

Pentru redactarea ĂÂntregii lucrĂ“ƒri, se acordĂ“ƒ 12 puncte.

RecomandĂ“ƒri:
Ăââ Textele alese pentru clasele a V-a si a VI-a sĂ“ƒ aparĂÂinĂ“ƒ genului epic, iar pentru clasele a VII-a si a VIII-a sĂ“ƒ aparĂÂinĂ“ƒ genurilor epic sau liric.
Ăââ Dimensiunea textelor-suport sĂ“ƒ fie de maximum 15 rĂÂnduri.
Ăââ Limita de spaĂÂiu pentru compunerea de la partea a II-a sĂ“ƒ fie corelatĂ“ƒ cu nivelul de clasĂ“ƒ: 5-7 rĂÂnduri (50-70 de cuvinte) pentru clasele a V-a si a VI-a, 6-8 rĂÂnduri (60 Ăââ 80 de cuvinte) pentru clasa a VII-a, 8-10 rĂÂnduri (70 Ăââ 100 de cuvinte) pentru clasa a VIII-a.

Durata testului este de 45 de minute.

CompetenĂÂe de evaluat

ĂŽn contextul acestei evaluĂ“ƒri iniĂÂiale, cu rol deopotrivĂ“ƒ diagnostic si prognostic, se au ĂÂn
vedere competenĂÂele fundamentale vizate de aceastĂ“ƒ disciplinĂ“ƒ, iar atenĂÂia se concentreazĂ“ƒ asupra ĂÂmbinĂ“ƒrii echilibrate a proceselor de receptare si a proceselor de producere a mesajului. Se au ĂÂn vedere competenĂÂele specifice din programa aferentĂ“ƒ anului anterior de studiu, corelate cu cele din programa pentru anul de studiu curent. ĂŽn acest fel, se pot identifica acele cunostinĂÂe, abilitĂ“ƒĂÂi/ deprinderi care stau la baza anticipĂ“ƒrii performanĂÂelor elevilor si, mai ales, faciliteazĂ“ƒ proiectarea activitĂ“ƒĂÂilor didactice prin corelare cu situaĂÂia realĂ“ƒ a elevilor, prin trasee particularizate, cu caracter remedial sau stimulativ.

SelecĂÂia temelor/conĂÂinuturilor de evaluat ĂÂn cadrul testului, cĂÂt si a competenĂÂelor de
evaluat ĂÂine seama de trĂ“ƒsĂ“ƒturile si condiĂÂiile specifice ale unei astfel de evaluĂ“ƒri, respectiv de un nivel mediu de dificultate, care sĂ“ƒ permitĂ“ƒ analiza ulterioarĂ“ƒ a rezultatelor prin raportare la evaluĂ“ƒrile de la iesirea dintr-un ciclu de ĂÂnvĂ“ƒĂÂĂ“ƒmĂÂnt (evaluare naĂÂionalĂ“ƒ, bacalaureat). Instrumentul care conferĂ“ƒ validitate testului iniĂÂial este matricea de specificaĂÂii. De exemplu, matricea de specificaĂÂii pe care se bazeazĂ“ƒ modelul de test iniĂÂial pentru clasa a VI-a este urmĂ“ƒtoarea:

ÂComptenĂÂe/ConĂÂinuturi Â1.4 Â2.2 Â3.4 3.3
Â4.1 Â4.4
ÂsilabĂ“ƒ ÂX ÂX    Â
sensul unor
cuvinte ĂÂn
diferite
contexte
 ÂX  ÂX  ÂX
Âfiguri de stil
(personificare,
comparaĂÂie,
enumeraĂÂie,
repetiĂÂie,
epitet)
   ÂX ÂX Â
pĂ“ƒrĂÂi de
vorbire si
categorii
gramaticale
specifice
acestora
ÂX Â ÂX Â Â Â
Âscriere imaginativĂ“ƒ
 ÂX   ÂX ÂX



Autor: portalInvatamant.ro
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x


Intrebare antispam: 5 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!