Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modele de subiecte ?i bareme de corectare pentru clasa a VI-a - LIMBA ROMIN?

de portalInvatamant.ro la 21 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza






TEST DE EVALUARE INITIALĂ“â


Anul scolar 2011-2012


Disciplina Limba si literatura romĂÂnĂ“ƒ

Clasa a VI-a
Â

Numele si prenumele elevului:
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii


Data sustinerii testului:


Â

MODEL

Â

Pentru rezolvarea corectĂ“ƒ a tuturor cerintelor din Partea I si din Partea a II-a se acordĂ“ƒ 78 de puncte. Pentru redactarea ĂÂntregii lucrĂ“ƒri se acordĂ“ƒ 12 puncte. Din oficiu
se acordĂ“ƒ 10 puncte. Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.

Â


Â

CiteĂŸte textul:

Â

DupĂ“ƒ ce trecu afarĂ“ƒ de ĂÂmpĂ“ƒrĂ“ƒtia tatĂ“ƒlui sĂ“ƒu si ajunse ĂÂn pustietate, FĂ“ƒt-Frumos ĂÂsi ĂÂmpĂ“ƒrti toatĂ“ƒ avutia pe la ostasi si, luĂÂndu-si ziua bunĂ“ƒ, ĂÂi trimise ĂÂnapoi, oprindu-si pentru dĂÂnsul merinde numai cĂÂt a putut duce calul. Si apucĂÂnd calea cĂ“ƒtre rĂ“ƒsĂ“ƒrit, s-a dus, s-a dus, s-a dus, trei zile si trei nopti, pĂÂnĂ“ƒ ce ajunse la o cĂÂmpie ĂÂntinsĂ“ƒ, unde era o multime de oase de oameni.

StĂÂnd sĂ“ƒ se odihneascĂ“ƒ, ĂÂi zise calul:

Ăââ SĂ“ƒ stii, stĂ“ƒpĂÂne, cĂ“ƒ aici suntem pe mosia unei Gheonoaie, care e atĂÂt de rea, ĂÂncĂÂt nimeni nu calcĂ“ƒ pe mosia ei, fĂ“ƒrĂ“ƒ sĂ“ƒ fie omorĂÂt. A fost si ea femeie ca toate femeile, dar blestemul pĂ“ƒrintilor pe care nu-i asculta, ci ĂÂi tot necĂ“ƒjea, a fĂ“ƒcut-o sĂ“ƒ fie Gheonoaie; ĂÂn clipa aceasta este cu copiii ei, dar mĂÂine, ĂÂn pĂ“ƒdurea ce o vezi, o s-o ĂÂntĂÂlnim venind sĂ“ƒ te prĂ“ƒpĂ“ƒdeascĂ“ƒ; e grozavĂ“ƒ de mare; darĂ“ƒ sĂ“ƒ nu te sperii, ci sĂ“ƒ fii gata cu arcul ca sĂ“ƒ o sĂ“ƒgetezi, iar palosul si sulita sĂ“ƒ le tii la ĂÂndemĂÂnĂ“ƒ, ca sĂ“ƒ te slujesti cu dĂÂnsele cĂÂnd va fi de trebuintĂ“ƒ.

Se deterĂ“ƒ spre odihnĂ“ƒ; dar pĂÂndea cĂÂnd unul, cĂÂnd altul.

A doua zi, cĂÂnd se revĂ“ƒrsa ziorile, ei se pregĂ“ƒteau sĂ“ƒ treacĂ“ƒ pĂ“ƒdurea. FĂ“ƒt-Frumos ĂÂnselĂ“ƒ si ĂÂnfrĂÂnĂ“ƒ calul, si chinga o strĂÂnse mai mult decĂÂt altĂ“ƒ datĂ“ƒ, si porni; cĂÂnd, auzi o ciocĂ“ƒniturĂ“ƒ groaznicĂ“ƒ. Atunci calul ĂÂi zise:

Ăââ ĂÂine-te, stĂ“ƒpĂÂne, gata, cĂ“ƒ iatĂ“ƒ se apropie Gheonoaia.

Si cĂÂnd venea ea, nene, dobora copacii: asa de iute mergea; [...] FĂ“ƒt-Frumos ĂÂi luĂ“ƒ un picior cu sĂ“ƒgeata si, cĂÂnd era gata a o lovi cu a doua sĂ“ƒgeatĂ“ƒ, strigĂ“ƒ ea:

Ăââ StĂ“ƒi, FĂ“ƒt-Frumos, cĂ“ƒ nu-ti fac nimic!

(***, Tinerete fĂ“ƒrĂ“ƒ bĂ“ƒtrĂÂnete si viatĂ“ƒ fĂ“ƒrĂ“ƒ de moarte)

Â

RezolvĂ“ƒ urmĂ“ƒtoarele sarcini de lucru, formulate pornind de la textul dat.
Â

A.


1. ĂŽncercuieste litera corespunzĂ“ƒtoare rĂ“ƒspunsului corect: 6 puncte
Â

CuvĂÂntul pustietate, din secventa si ajunse ĂÂn pustietate, s-a format prin:

a. compunere. b. conversiune. c. derivare.



2. Subliniati varianta corect despĂ“ƒrtitĂ“ƒ ĂÂn silabe:


av-u-ti-a / a-vu-ti-a
Â

ca-le-a / ca-lea
Â

re-vĂ“ƒr-sa/ re-vĂ“ƒ-rsa 6 puncte

Â

3. ExplicĂ“ƒ folosirea liniei de dialog ĂÂn secventa Ăââ StĂ“ƒi, FĂ“ƒt-Frumos, cĂ“ƒ nu-ti fac nimic! 6 puncte

Â

4. CompleteazĂ“ƒ tabelul urmĂ“ƒtor, precizĂÂnd valoarea morfologicĂ“ƒ si cazul pentru fiecare dintre cuvintele din text mentionate ĂÂn coloana din stĂÂnga. 6 puncte

Â


Valoarea morfologicĂ“ƒ
Cazul
tatĂ“ƒlui


groaznicĂ“ƒ


calul




5. Construieste un enunt ĂÂn care substantivul FĂ“ƒt-Frumos sĂ“ƒ aibĂ“ƒ functia sintacticĂ“ƒ de atribut. 6 puncte

Â

B.

1. MentioneazĂ“ƒ douĂ“ƒ personaje care apar ĂÂn textul dat. 6 puncte
Â

2. Transcrie o repetitie din textul dat. 6 puncte
Â

3. PrecizeazĂ“ƒ sensul expresiei luĂÂndu-si ziua bunĂ“ƒ din primul paragraf. 6 puncte
Â

RedacteazĂ“ƒ o compunere de 5-7 rĂÂnduri (aproximativ 50-70 de cuvinte), ĂÂn care sĂ“ƒ folosesti 3 cuvinte alese de tine din textul dat la Partea I. DĂ“ƒ un titlu sugestiv acestei compuneri.

Â

Vei primi 12 puncte pentru redactarea ĂÂntregii lucrĂ“ƒri (respectarea normelor de ortografie, de punctuatie si de exprimare, respectarea limitelor de spatiu indicate).



BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE

Se puncteazĂ“ƒ oricare alte formulĂ“ƒri/ modalitĂ“ƒti de rezolvare corectĂ“ƒ a cerintelor.

Nu se acordĂ“ƒ punctaje intermediare, altele decĂÂt cele precizate explicit prin barem.

Nu se acordĂ“ƒ fractiuni de punct.

Se acordĂ“ƒ 10 puncte din oficiu. Nota finalĂ“ƒ se calculeazĂ“ƒ prin ĂÂmpĂ“ƒrtirea la 10 a punctajului total.

PARTEA I - 48 DE PUNCTE

A.


1. c - 6 puncte


2. cĂÂte 2 puncte pentru sublinierea formei corect despĂ“ƒrtite ĂÂn silabe pentru cuvintele

date - 3x2p=6 puncte


3. explicarea folosirii liniei de dialog din secventa datĂ“ƒ Ăââ 6p/ explicare superficialĂ“ƒ,

ezitantĂ“ƒ Ăââ 2p - 6 puncte


4. cĂÂte 1 punct pentru indicarea fiecĂ“ƒrei valori morfologice si a fiecĂ“ƒrui caz pentru

cuvintele din coloana din stĂÂnga (de exemplu, tatĂ“ƒlui Ăââ substantiv comun, G; groaznicĂ“ƒ

Ăââ adjectiv, Ac; calul Ăââ substantiv comun, N) 6x1p=6 puncte


5. construirea unui enunt ĂÂn care cuvĂÂntul indicat sĂ“ƒ aibĂ“ƒ functia sintacticĂ“ƒ de atribut 6

puncte


B.


1. cĂÂte 3 puncte pentru mentionarea oricĂ“ƒror douĂ“ƒ personaje din text 2x3p=6 puncte

2. transcrierea unei repetitii din text - 6 puncte


3. precizarea sensului expresiei indicate - 6 puncte


PARTEA A II-A - 30 DE PUNCTE


1. cĂÂte 2 puncte pentru utilizarea oricĂ“ƒruia dintre cei 3 termeni alesi din textul de la

Partea I - 3x2p=6 puncte

2. alegerea unui titlu sugestiv 4 puncte


3. continut ideatic adecvat cerintei Ăââ 15p/ tratare ezitantĂ“ƒ, superficialĂ“ƒ a cerintei 5p -

15 puncte


4. coerentĂ“ƒ si echilibru al compozitiei 5 puncte


Redactarea ĂÂntregii lucrĂ“ƒri: 12 puncte


1. respectarea limitelor de spatiu indicate 3 puncte


2. respectarea normelor de exprimare si de ortografie 6 puncte

(0-1 greseli Ăââ 6p; 2-3 greseli Ăââ 4p; 4-5 greseli Ăââ 2p; peste 6 greseli Ăââ 0p)


3. respectarea normelor de punctuatie 3 puncte

(0-1 greseli Ăââ 3p; 2-3 greseli Ăââ 2p; 4-5 greseli Ăââ 1p; p este 6 greseli Ăââ 0p)

Autor: portalInvatamant.ro
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x


Intrebare antispam: 5 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!