Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modele de subiecte si bareme de corectare pentru clasa a V-a - MATEMATIC?

de portalInvatamant.ro la 22 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza




PrecizĂ“ƒri metodologice
cu privire la testul de evaluare iniĂÂialĂ“ƒ la disciplina MATEMATICĂ“â, din anul scolar 2011 - 2012.

ĂŽn anul scolar 2011 - 2012, modelul propus pentru testare iniĂÂialĂ“ƒ la disciplina MatematicĂ“ƒ este structurat ĂÂn douĂ“ƒ pĂ“ƒrĂÂi. Partea I cuprinde itemi obiectivi de tip alegere multiplĂ“ƒ (cu un singur rĂ“ƒspuns corect) sau itemi semiobiectivi de tip rĂ“ƒspuns scurt/ de completare, iar Partea a II-a cuprinde itemi semiobiectivi de tip ĂÂntrebĂ“ƒri structurate si/ sau itemi subiectivi de tip rezolvare de probleme. Timpul de lucru efectiv pentru testul iniĂÂial este de 45 Ăââ 50 de minute, ĂÂn funcĂÂie de nivelul de studiu (gimnaziu, liceu), iar punctajul maxim acordat este de 90 de puncte, la care se adaugĂ“ƒ 10 puncte din oficiu. Instrumentul care conferĂ“ƒ validitate testului iniĂÂial este matricea de specificaĂÂii. Aceasta realizeazĂ“ƒ corespondenĂÂa dintre competenĂÂele de evaluat (corespunzĂ“ƒtoare nivelurilor taxonomice) si unitĂ“ƒĂÂile de ĂÂnvĂ“ƒĂÂare/ conceptele-cheie/ conĂÂinuturile/ temele specifice programei scolare de matematicĂ“ƒ pentru clasa cĂ“ƒreia i se adreseazĂ“ƒ testul. CompetenĂÂele de evaluat se stabilesc prin derivare din competenĂÂele generale si/ sau din competenĂÂele specifice ale programei scolare. Matricea de specificaĂÂii este un instrument care certificĂ“ƒ faptul cĂ“ƒ testul mĂ“ƒsoarĂ“ƒ competenĂÂele de evaluat propuse si cĂ“ƒ testul are validitate de conĂÂinut:
Â- liniile matricei precizeazĂ“ƒ conĂÂinuturile abordate;
- coloanele matricei conĂÂin competenĂÂele de evaluat corespunzĂ“ƒtoare nivelurilor cognitive.


Profesorul care creeazĂ“ƒ testul de evaluare iniĂÂialĂ“ƒ stabileste ponderea fiecĂ“ƒrui conĂÂinut, ce urmeazĂ“ƒ a fi evaluat, ĂÂn funcĂÂie de competenĂÂele de evaluat specificate ĂÂn matrice.


Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii

CompetenĂÂe de Evaluat/ ConĂÂinuturi ÂC1 ÂC2 ÂC3 ÂC4 ÂC5 ÂC6 ÂTotal
Scrierea ĂÂn forme echivalente a unor numere naturale  I3a.(5p)      Â5p
Introducerea intuitivĂ“ƒ (prin desene: decupare, hasurare, colorare) a notiunii de fractie; figuri geometrice  Â

I2.(5p)

II5b.(4p)

II5c.(3p)

Â

II5b.(3p)

II5c.(3p)

   Â18p
ExerciĂÂii de calcul cu numere naturale, urmĂ“ƒrind respectarea ordinii efectuĂ“ƒrii operaĂÂiilor ĂŸi folosirea corectĂ“ƒ a parantezelor     II4.(15p)   Â15p
OperaĂÂii cu numere naturale     I1.(20p)   Â20p
OperaĂÂii de adunare, scĂ“ƒdere, ĂÂnmulĂÂire, ĂÂmpĂ“ƒrtire care derivĂ“ƒ din: Ăâœcu atĂÂt mai multĂâÂ, ĂâÂcu atĂÂt mai puĂÂinĂâÂ, ĂâÂde atĂÂtea ori mai multĂâÂ, ĂâÂde atĂÂtea ori mai puĂÂinĂâ Â

I3b.(3p)

I3c.(3p)

I3d.(3p)

    Â

I3b.(2p)

I3c.(2p)

I3d.(2p)

Â15p
Transpunerea unei situaĂÂii problemĂ“ƒ, ĂÂn limbaj matematic      II6.(4p)  Â4p
Stabilirea datelor, a necunoscutelor ĂŸi a operaĂÂiilor prin care se ajunge la rezolvarea unei probleme     Â

II5a.(7p)

II6.(1p)

 I6.(2p) Â10p
Scheme simple pentru a figura pe scurt datele ĂŸi paĂŸii de rezolvare a unei probleme. Â Â Â Â Â II6.(1p) Â II6.(2p) Â3p
ÂTotal Â14p Â12p Â6p Â35p Â13p Â10p Â90p


CompetenĂÂele de evaluat asociate testului de evaluare iniĂÂiala pentru clasa a V-a

C1. Identificarea, ĂÂn contexte variate, a unor corespondente simple dupĂ“ƒ reguli date
Â

C2. RecunoaĂŸterea unor figuri geometrice
Â

C3. Utilizarea numerelor fracĂÂionare pentru a exprima subdiviziuni ale ĂÂntregului
Â

C4. Aplicarea regulilor de calcul ĂŸi folosirea parantezelor ĂÂn efectuarea operaĂÂiilor cu numere naturale
Â

C5. Analizarea, pe baza unui plan simplu de idei, a demersului parcurs ĂÂn rezolvarea unei ecuaĂÂii sau a unei probleme
Â

C6. Interpretarea semnificaĂÂiei operaĂÂiilor aritmetice ĂÂn rezolvarea unor situaĂÂii problemĂ“ƒ
Â


Autor: portalInvatamant.ro
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x


Intrebare antispam: 2 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!