Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Modele de subiecte si bareme de corectare pentru clasa a V-a - MATEMATIC?

de portalInvatamant.ro la 22 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza


PrecizĂ“ƒri metodologice
cu privire la testul de evaluare iniĂÂialĂ“ƒ la disciplina MATEMATICĂ“â, din anul scolar 2011 - 2012.

ĂŽn anul scolar 2011 - 2012, modelul propus pentru testare iniĂÂialĂ“ƒ la disciplina MatematicĂ“ƒ este structurat ĂÂn douĂ“ƒ pĂ“ƒrĂÂi. Partea I cuprinde itemi obiectivi de tip alegere multiplĂ“ƒ (cu un singur rĂ“ƒspuns corect) sau itemi semiobiectivi de tip rĂ“ƒspuns scurt/ de completare, iar Partea a II-a cuprinde itemi semiobiectivi de tip ĂÂntrebĂ“ƒri structurate si/ sau itemi subiectivi de tip rezolvare de probleme. Timpul de lucru efectiv pentru testul iniĂÂial este de 45 Ăââ 50 de minute, ĂÂn funcĂÂie de nivelul de studiu (gimnaziu, liceu), iar punctajul maxim acordat este de 90 de puncte, la care se adaugĂ“ƒ 10 puncte din oficiu. Instrumentul care conferĂ“ƒ validitate testului iniĂÂial este matricea de specificaĂÂii. Aceasta realizeazĂ“ƒ corespondenĂÂa dintre competenĂÂele de evaluat (corespunzĂ“ƒtoare nivelurilor taxonomice) si unitĂ“ƒĂÂile de ĂÂnvĂ“ƒĂÂare/ conceptele-cheie/ conĂÂinuturile/ temele specifice programei scolare de matematicĂ“ƒ pentru clasa cĂ“ƒreia i se adreseazĂ“ƒ testul. CompetenĂÂele de evaluat se stabilesc prin derivare din competenĂÂele generale si/ sau din competenĂÂele specifice ale programei scolare. Matricea de specificaĂÂii este un instrument care certificĂ“ƒ faptul cĂ“ƒ testul mĂ“ƒsoarĂ“ƒ competenĂÂele de evaluat propuse si cĂ“ƒ testul are validitate de conĂÂinut:
Â- liniile matricei precizeazĂ“ƒ conĂÂinuturile abordate;
- coloanele matricei conĂÂin competenĂÂele de evaluat corespunzĂ“ƒtoare nivelurilor cognitive.


Profesorul care creeazĂ“ƒ testul de evaluare iniĂÂialĂ“ƒ stabileste ponderea fiecĂ“ƒrui conĂÂinut, ce urmeazĂ“ƒ a fi evaluat, ĂÂn funcĂÂie de competenĂÂele de evaluat specificate ĂÂn matrice.


Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Sa vorbim limba franceza. Metoda usoara si placuta pentru elevii claselor V-VIII
Sa vorbim limba franceza. Metoda usoara si placuta pentru elevii claselor V-VIII
Vezi detalii
Memorator: Capcanele Gramaticii si Literaturii Romane
Memorator: Capcanele Gramaticii si Literaturii Romane
Vezi detalii

CompetenĂÂe de Evaluat/ ConĂÂinuturi ÂC1 ÂC2 ÂC3 ÂC4 ÂC5 ÂC6 ÂTotal
Scrierea ĂÂn forme echivalente a unor numere naturale  I3a.(5p)      Â5p
Introducerea intuitivĂ“ƒ (prin desene: decupare, hasurare, colorare) a notiunii de fractie; figuri geometrice  Â

I2.(5p)

II5b.(4p)

II5c.(3p)

Â

II5b.(3p)

II5c.(3p)

   Â18p
ExerciĂÂii de calcul cu numere naturale, urmĂ“ƒrind respectarea ordinii efectuĂ“ƒrii operaĂÂiilor ĂŸi folosirea corectĂ“ƒ a parantezelor     II4.(15p)   Â15p
OperaĂÂii cu numere naturale     I1.(20p)   Â20p
OperaĂÂii de adunare, scĂ“ƒdere, ĂÂnmulĂÂire, ĂÂmpĂ“ƒrtire care derivĂ“ƒ din: Ăâœcu atĂÂt mai multĂâÂ, ĂâÂcu atĂÂt mai puĂÂinĂâÂ, ĂâÂde atĂÂtea ori mai multĂâÂ, ĂâÂde atĂÂtea ori mai puĂÂinĂâ Â

I3b.(3p)

I3c.(3p)

I3d.(3p)

    Â

I3b.(2p)

I3c.(2p)

I3d.(2p)

Â15p
Transpunerea unei situaĂÂii problemĂ“ƒ, ĂÂn limbaj matematic      II6.(4p)  Â4p
Stabilirea datelor, a necunoscutelor ĂŸi a operaĂÂiilor prin care se ajunge la rezolvarea unei probleme     Â

II5a.(7p)

II6.(1p)

 I6.(2p) Â10p
Scheme simple pentru a figura pe scurt datele ĂŸi paĂŸii de rezolvare a unei probleme. Â Â Â Â Â II6.(1p) Â II6.(2p) Â3p
ÂTotal Â14p Â12p Â6p Â35p Â13p Â10p Â90p


CompetenĂÂele de evaluat asociate testului de evaluare iniĂÂiala pentru clasa a V-a

C1. Identificarea, ĂÂn contexte variate, a unor corespondente simple dupĂ“ƒ reguli date
Â

C2. RecunoaĂŸterea unor figuri geometrice
Â

C3. Utilizarea numerelor fracĂÂionare pentru a exprima subdiviziuni ale ĂÂntregului
Â

C4. Aplicarea regulilor de calcul ĂŸi folosirea parantezelor ĂÂn efectuarea operaĂÂiilor cu numere naturale
Â

C5. Analizarea, pe baza unui plan simplu de idei, a demersului parcurs ĂÂn rezolvarea unei ecuaĂÂii sau a unei probleme
Â

C6. Interpretarea semnificaĂÂiei operaĂÂiilor aritmetice ĂÂn rezolvarea unor situaĂÂii problemĂ“ƒ
Â



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns



Intrebare antispam: 3 + 4 =
Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
eNews Portal INVATAMANT
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Descarca GRATUIT
Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Va oferim GRATUIT Raportul Special
107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
107 Cuvinte cu cratima explicate pentru copilul tau
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

107 Cuvinte cu cratima
- explicate pentru copilul tau -
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!