Elevii din clasele I-IV vor fi cercetatori pentru o zi in "Saptamana altfel"

de Banu Alexandra la 02 Apr. 2014

Elevii din clasele I-IV vor fi cercetatori pentru o zi in "Saptamana altfel"02Apr.2014

Compania Bayer va lansa in Romania proiectul "Laboratorul de stiinte", care are ca scop educarea elevilor din clasele I - IV in domeniul stiintelor naturii.

Proiectul se va desfasura in perioada 7 - 11 aprilie, in cadrul programului national Scoala Altfel: Sa stii mai multe, sa fii mai bun si le va oferi elevilor oportunitatea de a participa la experimente practice si atractive, inspirate din domeniile chimie si biologie, ancorate in viata cotidiana.

"Laboratorul de stiinte Bayer" va fi amenajat in rondul central din Parcul Lumea Copiilor, intrarea de langa Palatul National al Copiilor. O echipa de olimpici nationali la chimie si biologie va prezenta si coordona experimentele realizate in "Laboratorul de stiinte Bayer".

Astfel, prin experimente practice si distractive, copiii vor descoperi secretele stiintei in trei domenii principale: sanatate, agricultura si materiale de inalta tehnologie. In zona de sanatate, copiii vor lucra impreuna pentru a descoperi vitamina C in diferite sucuri de fructe si existenta enzimelor in legume.

In zona de experimente legate de domeniul agricultura, copiii vor descoperi compozitia unei frunze, vor extrage pigmenti de clorofila din frunze si vor masura pH-ul din sol folosind mai multe metode.

Experimentele din zona de materiale de inalta tehnologie vor consta in: introducerea unui ou intr-o sticla, prepararea cernelei invizibile, crearea de artificii in apa. Accesul copiilor la experimente se va face in grupe sau clase de maximum 30 de elevi, prin prezenta si supravegherea directa a invatatorilor.

La experimentele realizate in laborator se vor folosi materiale binecunoscute din viata cotidiana iar elevii participanti vor fi direct implicati. In "Laboratorul de stiinte Bayer", copiii vor deveni mici cercetatori prin descoperirile pe care le vor realiza impreuna cu olimpicii.

"Laboratorul de stiinte Bayer" isi va deschide usile si va primi clasele de elevi in perioada 7 - 11 aprilie, de luni pana vineri, intre orele 12,00 - 18,00. Durata unei vizite in "Laboratorul de stiinte Bayer" va fi de aproximativ o ora. Inscrierile pentru participare se fac, pentru fiecare clasa, de catre invatator, pana la data de 4 aprilie.