''Avem peste 1.600 de obiective incepute de-a lungul timpului si neterminate, asta inseamna ca avem 1.600 ori 200, 300 de copii, depinde de aria care acopera o scoala, care nu au conditiile necesare. De aceea primul-ministru, in ianuarie 2013, a cerut ca problema infrastructurii scolare sa fie abordata in mod coerent si anume de autoritatile locale, prin finantare Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Dezvoltarii si cu, evident, asistenta necesara si sprijin din partea Ministerului Educatiei. Multe dintre obiectivele incepute au fost incepute, de exemplu, pentru ca primarul avea o anumita culoare politica, nu pentru neaparat era nevoie de un obiectiv nou in localitatea respectiva'', a precizat ministrul Remus Pricopie.
Acesta a explicat ca la acest moment se finanteaza 500 de obiective de infrastructura scolara cu fonduri europene, iar termenul de finalizare a acestora este anul viitor. ''Acum se finanteaza 500 de obiective prin fondurile structurale Regio, noi estimam ca pana in primavara toate aceste obiective vor fi terminate, urmand ca pe ciclul financiar 2014-2020 sa avem aproape 500 de milioane de euro pentru infrastructura educationala si aici avem gradinite, scoli, universitati.
Eu cred, cunoscand Ministerul Educatiei de 20 de ani, ca asistam la cea mai mare investitie in infrastructura, am avut aproape 300 de milioane pana acum investite, la care urmeaza, repet, aproape 500 de milioane. Deci vorbim de un interval de aproximativ opt ani in care investitia se ridica, cu banii de la buget si autoritatile locale, la peste 1 miliard de euro'', a mai spus Pricopie.
Ministrul Educatiei a participat joi, la Matasaru, la inaugurarea unei gradinite, investitie de aproape 800.000 de lei, din fonduri guvernamentale. Executia lucrarii a inceput din 2008, iar primarul localitatii a precizat ca a durat sase ani constructia cladirii din cauza lipsei fondurilor. Cladirea are doua clase de curs, iar la aceasta gradinita vor veni 52 de copii.