Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a explicat motivele pentru care educatia va intra intr-un proces de regionalizare, in cadrul inaugurarii Centrului de Excelenta din Pitesti.
"Evident ca si educatia va intra in acest proces de regionalizare, existand insa un anumit echilibru intre ceea ce se decide la nivel local, la nivel regional si la nivel central. Acest lucru se intampla peste tot unde avem un astfel de sistem de organizare administrativa.
Detaliile inca nu s-au stabilit, sunt diferite formule, exista un grup de lucru inter-ministerial, Ministerul Educatiei a venit si el cu niste propuneri, dar trebuie mai intai sa vedem care sunt principiile, apoi si la nivelul sistemului de invatamant vom merge cu reasezarea acestor etaje de decizie", a subliniat Remus Pricopie,.
Cel mai important pas in procesul de descentralizare s-a realizat in domeniul infrastructurii scolare, care, incepand din acest an, a ramas doar in administrarea autoritatilor locale si judetene, potrivit Ministrului Educatiei.
"In zona educatiei sunt unele lucruri care s-au decis deja si care, intr-un fel, premerg procesul de regionalizare. Un exemplu concret este cel legat de infrastructura. Pana la inceputul acestui an, au existat mai multe instante care au actionat asupra infrastructurii, atat autoritatile locale, cat si inspectoratele scolare si, uneori, Ministerul Educatiei. Premierul a cerut clarificarea acestei situatii si, incepand din 1 ianuarie, tot ceea ce inseamna infrastructura scolara publica se realizeaza prin autoritatile locale", a conchis Remus Pricopie.
Acesta a edugat ca Ministerul Educatiei are in continuare responsabilitati in domeniul infrastructurii scolare, dar numai din punct de vedere al coordonarii si estimarilor privind dimensionarea retelei scolare.